E-mail Marketing

E-mail marketing draait om het direct versturen van een bericht naar de ontvanger. We noemen het ook wel direct marketing, omdat je prospects en klanten direct een email stuurt die in de inbox komt. De doelen van e-mailmarketing lopen uiteen: van het overtuigen van prospects om klant te worden tot het versturen van een maandelijkse nieuwsbrief om klanten op te hoogte te houden. E-mail is daarom een onmisbaar onderdeel van je online marketing strategie.

WAT IS E-MAIL MARKETING?

E-mail marketing draait om het direct versturen van een bericht naar de ontvanger. We noemen het ook wel direct marketing, omdat je prospects en klanten direct een email stuurt die in de inbox komt. De doelen van e-mailmarketing lopen uiteen: van het overtuigen van prospects om klant te worden tot het versturen van een maandelijkse nieuwsbrief om klanten op te hoogte te houden. E-mail is daarom een onmisbaar onderdeel van je online marketing strategie.

E-MAIL MARKETING UITBESTEDEN AAN RELCOMM

Jouw e-maillijst kan goud waard zijn, maar dan moet je er wel gebruik van maken. Met een e-mail marketing specialist weet je zeker dat je het maximale uit je e-mail campagnes haalt. Bij Cloudselling zorgen we voor goed converterende e-mails die meer verkeer naar je website genereren. Wij verzorgen het hele traject, van het inrichten van de email software tot het analyseren van verzonden nieuwsbrieven en andere uitingen.

Benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem snel contact met ons op.

Jouw e-maillijst kan goud waard zijn, maar dan moet je er wel gebruik van maken. Met een e-mail marketing specialist weet je zeker dat je het maximale uit je e-mail campagnes haalt. Bij Cloudselling zorgen we voor goed converterende e-mails die meer verkeer naar je website genereren. Wij verzorgen het hele traject, van het inrichten van de email software tot het analyseren van verzonden nieuwsbrieven en andere uitingen.</p>
<p>Benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Neem snel contact met ons op.
Met e-mailmarketing automation kun je geheel automatisch e-mails versturen op basis van scenario’s of triggers op een specifieke datum of gebeurtenis. Dit zorgt ervoor dat jouw e-mails persoonlijk en relevant zijn en dat de kans op conversie toeneemt. Ga je automatische e-mailcampagnes versturen? Dan zul je zien dat deze ‘trigger-based’ campagnes een stuk beter scoren dan handmatig verstuurde e-mails en nieuwsbrieven.</p>
<p>Een paar voorbeelden:</p>
<p>Welkomstcampagne;</p>
<p>Verlaten winkelwagencampagne;</p>
<p>Reviewcampagne;</p>
<p>Verjaardagscampagne;</p>
<p>Upsell of cross sell campagne;</p>
<p>Loyaliteitscampagne;</p>
<p>Inactiviteit of ‘wij missen je’-campagne;</p>
<p>Lead scoringcampagne;</p>
<p>Jubileumcampagne.

AUTOMATISCHE RELEVANTE E-MAILS STUREN

Met e-mailmarketing automation kun je geheel automatisch e-mails versturen op basis van scenario’s of triggers op een specifieke datum of gebeurtenis. Dit zorgt ervoor dat jouw e-mails persoonlijk en relevant zijn en dat de kans op conversie toeneemt. Ga je automatische e-mailcampagnes versturen? Dan zul je zien dat deze ‘trigger-based’ campagnes een stuk beter scoren dan handmatig verstuurde e-mails en nieuwsbrieven.

Een paar voorbeelden:

  • Welkomstcampagne;

  • Verlaten winkelwagencampagne;

  • Reviewcampagne;

  • Verjaardagscampagne;

  • Upsell of cross sell campagne;

  • Loyaliteitscampagne;

  • Inactiviteit of ‘wij missen je’-campagne;

  • Lead scoringcampagne;

  • Jubileumcampagne.

IJZERSTERKE E-MAILCAMPAGNES CREËREN

Elke klant is anders en daarom ontwerpen we e-mailcampagnes op maat. Of je nu bestaande klanten wil overhalen tot een herhaalaankoop, of nieuwe klanten wil on-boarden en converteren. Denk bij het laatste bijvoorbeeld aan het activeren van bezoekers na een beurs of evenement, het opvolgen van nieuwe leads na een brochure download of het aanbieden van nieuwsbrieven met onderwerpen die aansluiten op iemands online zoekgedrag.

Elke klant is anders en daarom ontwerpen we e-mailcampagnes op maat. Of je nu bestaande klanten wil overhalen tot een herhaalaankoop, of nieuwe klanten wil on-boarden en converteren. Denk bij het laatste bijvoorbeeld aan het activeren van bezoekers na een beurs of evenement, het opvolgen van nieuwe leads na een brochure download of het aanbieden van nieuwsbrieven met onderwerpen die aansluiten op iemands online zoekgedrag.
Ben je op zoek naar een succesvolle e-mailmarketingstrategie? We onderzoeken de terugverdientijd van verschillende business cases voor e-mailmarketing. Ook kijken we goed welke resources er al beschikbaar zijn. Zo leggen we het fundament voor een effectieve e-mailmarketingstrategie.

HET VERSTERKEN VAN JE STRATEGIE

Ben je op zoek naar een succesvolle e-mailmarketingstrategie? We onderzoeken de terugverdientijd van verschillende business cases voor e-mailmarketing. Ook kijken we goed welke resources er al beschikbaar zijn. Zo leggen we het fundament voor een effectieve e-mailmarketingstrategie.

Waarom e-mail marketing?

E-mail is het meest gebruikte communicatie middel

Ken jij iemand die geen e-mail heeft of gebruikt? Waarschijnlijk niet en anders is het vast één of andere hipster die alleen social media gebruikt. Daarom even een weetje: Er zijn 3x zoveel e-mail accounts dan Facebook en Twitter accounts samen.

Extra klanten/leads

Hebben mensen zich ingeschreven voor je nieuwsbrief of staan ze al in je klantenbestand vanwege een eerdere aankoop? Laat ze nog een keer kennismaken met jouw product of dienst. Informeer ze en laat ze nogmaals in aanraking komen met jouw bedrijf!

Eenvoudig te meten

Weten wat wel en wat niet werkt, dat is de sleutel naar succes voor iedere marketing campagne. Met e-mail marketing tools krijg je heel makkelijk inzicht hierin. Je kunt nagaan hoeveel keer de e-mails geopend zijn, op welke links er is geklikt, click through rates bekijken, en de afmeldingen voor je nieuwsbrieven bekijken.

E-mail berichten worden zeker ontvangen

Ja, social media is zeer belangrijk voor brand awareness, maar zoals we al eerder zeiden zijn er véél meer e-mailaccounts dan social media accounts. Dus kun je e-mail marketing niet negeren. Het is dus zeker de moeite waard!

Goedkoop en effectief

E-mails versturen kost niets. Ja, het vergt tijd en energie om een goede mail op te stellen, maar het klikken op verzenden is gratis. E-mail marketing heeft hele lage kosten en volgens Hubspot zegt driekwart van de bedrijven dat e-mail marketing een geweldig ROI heeft.

Alle fases binnen de Customer Lifecycle tackelen

Met e-mailmarketing kun je doelgericht berichten versturen naar je ontvangers. Je kunt je publiek segmenteren en opdelen, zodat je persoonlijke en op maat gemaakte e-mails kunt versturen. Zo kun je potentiële klanten de juiste content geven die ze helpt naar de volgende aankoop!

Klaar om actie te ondernemen?

Neem contact met ons op via de knop hieronder!